Prečo nie sú smarthodinky veľmi populárne?
Prečo nie sú smarthodinky veľmi populárne?

Vlastníte smarthodinky? Je možné, že ste vo svojom okolí jediný. Celosvetový trend totiž naznačuje, že popularita smarthodiniek nenaplňuje svoj potenciál. Posúďte sami –  podľa IDC (Medzinárodná korporácia údajov) má byť tento rok na trhu 20,1 milióna smarthodiniek.

A hoci je toto číslo na prvý pohľad veľké, v skutočnosti predstavuje iba 4% zvýšenie v porovnaní s minulým rokom. IDC ďalej tvrdí, že do roku 2020 neočakáva na trhu viac ako 50 miliónov kusov smarthodiniek. Trh teda síce rastie, ale smarthodinky nie sú až tak populárne ako napr. smartfóny.

Čo je však zaujímavé, fitness náramky ako Fitbit sú na vzostupe. V porovnaní so smarthodinkami sa v roku 2016 má expedovať 80,7 milióna základných fitness náramkov – to je o 37% viac ako minuloročných 58,8 milióna jednotiek.

Predaj smarthodiniek brzdí hlavne vyššia cena a obmedzenosť bezdrôtového pripojenia. Počet predaných kusov sa má podľa predpokladov začať zvyšovať potom, čo 4G (alebo 5G) pripojenie bude dostupné aj na lacnejších modeloch smarthodiniek.

Ako ste na tom vy? Vlastníte smarthodinky? Ak nie, čo vás odrádza od kúpy?




2

zdroj: androidauthority.com, zdroj fotografií: androidauthority.com

Dárius Polák