Žiadnu paniku, koniec Jawbone neznamená koniec fitness trackerov
Žiadnu paniku, koniec Jawbone neznamená koniec fitness trackerov

Odpúšťame vám, ak si myslíte že trh s nositeľnými zariadeniami má problém. Pri nových správach o spoločnosti Jawbone, kedysi číslo 1 v produkcii fitnes náramkov, sa to tak môže zdať.

Avšak aj keď Jawbone smeruje do likvidácie (ani nie rok po tom čo Pebble prestalo s výrobou hodiniek), stále sú tu dôvody prečo sa na trh s nositeľnými zariadeniami treba pozerať pozitívne.

Príbeh spoločnosti Jawbone je sám o sebe zvláštny. Doteraz nebolo vydané nijaké potvrdenie o ukončení činnosti v spoločnosti, iba report od „The information“, ktorý bol potvrdený aj zdrojmi z „The Verge“ a „TechCrunch“,ktorý naznačuje, že generálny riaditeľ a spoluzakladateľ Hosain Rahman sa posunul ďalej.

Šéf spoločnosti sa začal venovať novej spoločnosti menom Jawbone Health Hub, ktorá sa zameriava na zdravotnícke zariadenia a nie na wearables určené na bežné použíavanie.




Koniec Jawbone

 V mesiaci máj, Jawbone zdieľal vyhlásenie, v ktorom sa uvádza že je plne odhodlaná zotrvať na trhu s fitnes wearables. Avšak najnovšie správy naznačujú, že sa postupne presúva do nových oblastí.

Konkurencia lacnejších čínských alternatív, vzostup Fitbitu, nárast tlaku od ostatných výrobcov a „súboje“ medzi spoločnosťami dostali Jawbone do ťažkých časov odkedy začali vyrábať fitnes zariadenia v roku 2011.

Novinky ohľadom Jawbone sa objavili tesne po 6-tich mesiacoch, odkedy Pebble, jedna z najpopulárnejších značiek smart hodiniek na svete, bola odkúpená spoločnosťou Fitbit.  Pred kúpou spoločnosť dokončovala pred objednávky na Peeble Time 2 a už vtedy boli v spoločnosti cítiť finančné problémy.

Boli to ťažké časy aj pre Pebble, zatiaľ čo Apple watch a Android Wear mali nejasné predajné čísla, aj keď recenzie pre najnovšie produkty boli v celku sľubné.




Stále je tu nádej

 Ešte nie je všetko stratené. Trh s wearables je ešte veľmi mladý a preto môžeme očakávať, že sa bude aj naďalej rozvíjať a spoločnosti sa pomaly ale isto vydajú tým správnym smerom.

Nie všetky veľké mená padajú a hlavne, je veľa nových spoločností ktoré začínajú pracovať na virtuálnej realite, nových smart hodinkách, fitnes trackeroch a ďalšej novej a inovatívnej wearable technike.

Fitbit taktiež vyzerá byť momentálne v problémoch, no stále sa môže pochváliť vlastníctvom veľkého podielu na trhu a to konkrétne 22% v roku 2016. Znamená to, že Fitbit sa stále drží na pozícií lídra na trhu, aj keď mu pomaly ale isto Apple, Xiaomi, Samsung a Google dýchajú na krk.

Medzi rokmi 2015 a 2016 bol nárast trhu s wearables 25%. Celkovo veľký skok na to, že v danom období nebolo predstavených veľa nových produktov.

Časť tohoto skoku malo na svedomí Apple so svojimi Apple Watch series 2. Avšak zatiaľ nevieme žiadne špecifickejšie informácie o číslach v predajoch.

Aj keď niektoré väčšie spoločnosti budú chvíľami stagnovať, či mať problémy tak, ako teraz Jawbone, neznamená to, že trh s wearables končí.

Napriek tomuto všetkému tento trh stále rastie aj vďaka veľkým, už známym spoločnostiam, ale aj vďaka novým, ktoré prinášajú nové technológie a nápady do sveta nositeľných zariadení.





zdroj: techradar.com

Matúš Trubač